דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזנב הארוך של התהילה הקידומית 

מאת    [ 04/01/2015 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 1985 פעמים ]

 

אחת הדרכים החשובות בעולם הקידום, אך גם כזו שלא משתמשים בה מספיק, היא השימוש  ב"זנב ארוך". ביטוי זה מתייחס למאות ואף אלפי מילות-מפתח, או משפטי חיפוש, שבהם מנסים למשוך משתמשים אל האתרים.  

בעוד שקידום אתרים "מסורתי" מתמקד במספר מצומצם של 10-20 מילות חיפוש, השימוש ב"זנב ארוך", פועל על בסיס שונה לחלוטין – והתוצאות מפתיעות.

לרוב, עיקר תשומת-הלב של בעלי אתרים וגם של מקדמי-אתרים, מתמקדת באותם אלפי מבקרים המגיעים בעזרת מילות החיפוש הפופולאריות ביותר ואכן, הנפש די מתרוננת כאשר המיקומים עולים ומשתפרים בדפי תוצאות החיפוש על בסיס אותן מילים – ועוד יותר כמובן, כאשר השיפור הזה מתבטא בסופו של דברים בנתונים הכספיים של העסק.

התמקדות במספר מצומצם של מילות חיפוש, אמורה להביא בעזרתן תנועה גדולה אל האתר המקודם ולכן מרבית מקדמי האתרים וחברות לקידום אתרים משתמשות בטכניקה זו. אולם, בחינה מדוקדקת של התוצאות מעלה שמילות החיפוש התחרותיות "מפספסות" את מרבית התנועה הפוטנציאלית.

הפעילות על פי גישה זו מסתמכת לא פעם על "חוק 80-20", כלומר שמילות החיפוש המרכזיות של האתר אחראיות ל-80 אחוזים מההכנסה של העסק. מחקרים רבים, עם זאת, מצביעים שעשרת המילים המרכזיות מייצרות אכן תנועה רבה באתר אבל ההיקף שלה רחוק אפילו מהתנועה שמביאות כלל המילים ומשפטי החיפוש שאחרי 10-20 הביטויים הראשונים. זאת, מבלי לקחת בחשבון תנועה קטנה מאד של כניסה אחת עד שלוש בחודש, שמייצרים ביטויים שונים – שכאשר מצרפים אותם לתמונה הכללית הם תורמים כמות גדולה נוספת!   

יתרה מכך, המחקרים מעלים תמונה מפתיעה שלמעשה הרוב הברור של התנועה (בין אם מדובר במכירות ממש, או בלידים) לאתרים עיסקיים שונים מושגת דרך מילים או ביטויים "שוליים" לחלוטין – כלומר שמרבית התנועה והתמורה העיסקית נעשות ע"י "זנב ארוך"  - וככל שהזנב ארוך יותר (כלומר שהוא כולל מאות ואלפי ביטויים שונים), כך מגיעה אל האתר תנועה רבה יותר והיחס בינה לבין התוצאות של 10 התוצאות המובילות הוא לטובת הזנב הארוך. 

התנועה אם כך, היא אכן מדהימה: התרומה של המילים הפופולאריות ביותר שמושכות את מספר הגולשים הגדול ביותר מצויה ביחס הפוך למיצרף של משפטי הזנב הארוך ושל המילים הלא-פופולאריות והבלתי מתבלטות בעליל.

המסקנה מכל מה שנאמר כאן צריכה להיות, איפוא, ברורה. הסתמכות על מספר קטן של 10, 20 או 30 מילים סופר-פופולאריות, איננה יעילה כמו שנהוג לחשוב. העוצמה האמיתית (לפחות במקרה הזה..) היא ברוח המשפט "הזהרו בבני עניים, שמהם תצא תורה" – המילים הפחות פופולאריות, הברווזון המכוער, אם תרצו הן אלה שמייצרות את הרווחים – הברבור היפהפה שכל העסקים כמהים לראות.   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב